Kommunikation för förändring

Att kommunicera sitt omställningsarbete är inte som annan kommunikation. Det krävs ett genuint arbete bakom budskapen som har bäring på affärsutvecklingen och mål i linje med vetenskapen. Det handlar om att berätta hur ni bidrar till ett bättre samhälle.

Klimat- och miljöfrågor listas ofta högt över sådant som människor oroar sig över och fler vill se ett större engagemang för klimatet. Genom att profilera er i miljö- och klimatfrågor har ni mycket att vinna; ett starkare varumärke, attrahera kompetens, en hållbarare framtid – och lönsamhet. 

Sätten vi kan samarbeta på är oändliga, här är några exempel:

  • Identifiera miljö- och klimatfrågor som passar er
  • Påverka aktörers åsikter i era hjärtefrågor 
  • Stärka ert varumärke så att det matchar ert omställningsarbete
  • Omvärldsbevakning inom hållbarhetsområdet
  • Agendasättande rapporter och analyser
  • Strategisk rådgivning
  • Moderator/talare
  • Workshop