Kommunikation för förändring
Att kommunicera sitt omställningsarbete är inte som annan kommunikation. Det krävs ett genuint arbete bakom budskapen som har bäring på affärsutvecklingen och mål i linje med vetenskapen. Det handlar om att berätta hur ni bidrar till ett bättre samhälle.
Klimat- och miljöfrågor listas ofta högt över sådant som människor oroar sig över och fler vill se ett större engagemang för klimatet. Genom att profilera er i miljö- och klimatfrågor har ni mycket att vinna; ett starkare varumärke, attrahera kompetens, en hållbarare framtid – och lönsamhet.
Sätten vi kan samarbeta på är oändliga, här är några exempel:
- Identifiera miljö- och klimatfrågor som passar er
- Påverka aktörers åsikter i era hjärtefrågor
- Stärka ert varumärke så att det matchar ert omställningsarbete
- Omvärldsbevakning inom hållbarhetsområdet
- Agendasättande rapporter och analyser
- Strategisk rådgivning
- Moderator/talare
- Workshop